Autonomās gaisa sildītāji un šķidro priekšpalaišanas sildītāji

Komfortablas temperatūras uzturēšana transportlīdzekļa kabīnē ir aktuāls jautājums īpaši rudens un ziemas sezonā. Karstā laikā pietiek vienkārši atvērt logu vai ieslēgt kondicionieri, lai iegūtu vēlamo vēsumu, bet sasildīties ir daudz sarežģītāk.

Protams, vienmēr var izmantot veco, labo metodi – iedarbināt automašīnas dzinēju. Tomēr tas nav sevišķi izdevīgi no ekonomiskā viedokļa, jo bieži degvielas pārtēriņš automašīnas apsildīšanai var sasniegt simtiem litru. Turklāt jāatceras arī par dzinēja nolietojuma palielināšanos.

MK Transports piedāvā vienkāršu šī jautājuma risinājumu – autonomos gaisa sildītājus. Tie dažās minūtēs uzsilda kabīni, kajīti, kravas un citas nelielas telpas līdz cilvēkam komfortablai temperatūrai. Turklāt siltums saglabājas diezgan ilgu laiku, bet drošības un ekoloģijas līmenis ir lielāks salīdzinājumā ar pirmo sildīšanas variantu.

Autonomie gaisa sildītāji ir efektīvs risinājums pret aukstumu tā uzņēmīgas kravas transportēšanas gadījumā. Un īpaši tad, ja visā maršrutā paredzētas biežas apstāšanās kravas papildināšanas vai daļējas transporta izkraušanas nolūkos. Sildītājus var izmantot arī pasažieru transportā, ja ārā ir zema temperatūra.

Autonomo gaisa sildītāju darba princips ir ļoti vienkāršs. Visu darba procesu kontrolē vadības bloks. Nepieciešamā gaisa temperatūra tiek regulēta ar pults palīdzību. Ir paredzēts arī ventilācijas režīms bez gaisa sildīšanas. Komfortablāku apstākļu radīšanai apsildāmajā telpā paredzēts pārvietojams temperatūras sensors.

Visus autonomos sildītājus «Planar» var izmantot arī dažādu gabarītu kuģos. Šajā gadījumā tie var darboties ar dīzeli no motorlaivas rezervuāra vai sava burinieka rezervuāra.

Mūsu piedāvājumā ir arī dzinēja pirmspielaišanas šķidruma sildītāji, kas darbojas ar dīzeļdegvielu, benzīnu un saspiesto dabasgāzi. Autonomie sildītāji pēc savas nozīmes tiek iedalīti dzinēja sildītājos un salona gaisa sildītājos.

Autonomo sildītāju darbības principa pamatā ir degvielas dedzināšana iebūvētā degšanas kamerā. Uz degvielas sadegšanas rēķina uzsildītais dzesēšanas šķidrums nokļūst cilindru bloka «kreklā». Dzesēšanas šķidruma piespiedu cirkulāciju nodrošina sildītājā iebūvētais sūknis. Kā visbiežāk sildītājos izmantotā degviela tiek lietota automašīnas barošanas sistēmas degviela, tomēr var izmantot arī citu degvielas veidu. Šim nolūkam tiek ierīkota papildu degvielas bāka ar tilpumu 8–10 litri. Šo veidu galvenokārt izmanto ar dīzeļdegvielu darbināmās automašīnās. No pamatdegvielas bākas neatkarīgā bāka rada iespēju izmantot zināmu kvalitatīvāku dīzeļdegvielu un pievienot īpašas piedevas vai petroleju, lai zemas temperatūras apstākļos autonomo sildītāju ar garantiju varētu iedarbināt.

Autonomos sildītājus var izmantot ne tikai dzinēju uzsildīšanai pirms iedarbināšanas, bet arī kā papildu sildierīci. Vairākums mūsdienu ārzemju automašīnu ir ļoti ekonomiskas. Medaļas otra puse – tās var vāji uzsilt un salā neuzņemt darba temperatūru. Papildus sildītāja izmantošana nodrošina ātru jau iedarbinātā dzinēja uzsilšanu un ātrāku temperatūras paaugstināšanos automašīnas salonā ļoti zemas ārējās temperatūras apstākļos. Visiem mūsdienīgiem autonomajiem sildītājiem ir iespēja ieprogrammēt palaišanas un atslēgšanas laiku ar vadības pults palīdzību. Ir iespējams sildītāju pieslēgt signalizācijai, kā arī pilnvērtīgi vadīt, izmantojot GSM – moduļa atgriezenisko saiti –, ar mobilā tālruņa palīdzību.

Pastāvīgie partneri
TZS Group RPI SERVISS Bruget